Office Manager med juridisk bakgrunn

Oppdragsgiver er et norsk, familieeiet holdingselskap som også fungerer som et «family office».  
Selskapet har i hovedsak ansvaret for holdingselskapets datterselskaper, finansiering- og investeringsstruktur i Norge, UK og Spania, samt eierinteresser i et par store selskaper.  
Kontoret ivaretar næringsinteressene og selskapsstyringen i konsernet, herunder også eierinteressene i de internasjonale selskapene, og har styrerepresentanter i de sistnevnte.
De er en liten stab som samarbeider nært, og holder til i lyse lokaler i Oslo sentrum, med T-banestasjon i umiddelbar nærhet. 

Det søkes etter en person som skal ha ansvaret for driften av kontoret og ansvar for juridiske spørsmål og prosesser i nært samarbeid med selskapets mangeårige advokatforbindelse i Oslo, samt advokater i UK og Spania. 
Juridisk ansvarlig må kunne bistå med utarbeidelse og sjekk av enklere avtaler, selskapsformalia, undersøke rettsgrunnlag, m.m., samt selvstendig å vurdere i hvilken grad man trenger bistand fra ekstern advokat.
Stillingen omfatter også noe rådgivning/bistand til eierfamiliens øvrige prosjekter og interesser.
 
Arbeidsoppgaver;

  • Daglig drift av kontoret
  • Juridiske prosesser, herunder støtte til organisasjon utenfor Oslo-kontoret.
  • Ansvarlig for forberedelse til og gjennomføring av styremøter
  • Kontroll og vurderinger av styreformalia i UK og Spanske selskaper
  • Arkivansvar
  • Ansvar for kontorassistent, samarbeid og delegering av arbeid, evt. opplæring.
  • Ansvar for drift/oppfølging av særskilte eiendommer i hhv. Norge og UK.
     

Ønskede kvalifikasjoner;

  • Erfaring fra lignende type stilling og oppgaver 
  • Evne til å foreta egne vurderinger, fortrinnsvis utdannelse og praksis som Advokatassistent DNA fra advokatkontor eller juridisk avdeling.
  • Gode dataferdigheter – Microsoft programmer
  • Gode språkferdigheter norsk og engelsk flytende. 

Personlige egenskaper

  • Selvstendig, nøyaktig og voksen, trygg på egne kvalifikasjoner, erfaring med arbeidsområdene.
  • Strukturert og nøyaktig, samt til tider kreativ.
  • Fleksibel og rolig i stressede situasjoner, vant til å vurdere og prioritere oppgaver.
  • Samarbeidsevner og lojal, selv overholde konfidensialitetskrav samt vurdere distribusjon/innsyn i forhold til intern organisasjon, sette grenser.

 
Vi tilbyr 

  • En utfordrende hverdag på en spennende arbeidsplass
  • Konkurransedyktige betingelser 
  • Engasjement med muligheter videre

Har du relevant fagkompetanse og lyst på jobben? Søk! 
Bemanningsbyraaet er et anerkjent rekrutteringsselskap og ett av Norges beste vikarbyrå. Vi rekrutterer til faste og midlertidige stillinger innen områdene kontor og administrasjon, økonomi og regnskap, IT, kundeservice, salg og marked, lager, logistikk og industri.

Når du blir innkalt til intervju hos oss vil vi i tillegg til intervjusamtalen gjennomføre tester hvor du får vist hvilke evner og egenskaper du har som er relevante for stillingen. Du vil få en coachplan som anbefaler deg hva du kan gjøre for å oppnå størst mulig suksess i denne og fremtidige jobber.  Dersom du ikke får tilbud om stillingen du har søkt, har vi kanskje andre stillinger som kan være av interesse for deg. Gjennom rekrutteringsprosessen vil du utvikle din selvinnsikt slik at du vil være bedre forberedt til fremtidige møter og intervjuer. Bemanningsbyraaet finner den jobben som passer best for deg. For mer informasjon, se bemanningsbyraaet.no
 

NøkkelordJuridisk arbeid, Juridisk Assistent, Advokatbistand, Kontor og administrasjon, Office Manager
BransjekategoriAdministrasjon / Kontor/ Personal
BransjeArkiv / Dokumentbehandling
Alternativ
bransjekategori
Administrasjon / Kontor/ Personal
Alternativ bransjeAnnet


ArbeidsgiverBemanningsbyraaet Oslo
StedOslo
FristSnarest
Elisabeth Marie Bang
Salgssjef og Rådgiver
+4790508935
Søk stillingLenken leder til annonseteksten hos Recman, vår samarbeidspartner. Hos Recman finner du mer informasjon om stillingen og kan søke direkte på stillingen.

Relaterte stillinger

Markedskoordinator

Com2gether er en totalleverandør av kundetilpassede handels-, IT- og kommunikasjonstjenester til små og mellomstore virksomheter. Vi er i vekst og skal nå ansette en markedskoordinator. Har du erfaring fra digital markedsføring, brenner for god kundekommunikasjon og gode digitale kundereiser? Vil du jobbe i en spennende bransje, og i et firma med vekst? Som [...]

Arbeidsgiver: Com2gether AS

Sted: Sandefjord

Frist: Vi intervjuer fortløpende

Avdelingsleder

Com2gether er en totalleverandør av kundetilpassede handels-, IT- og kommunikasjonstjenester til små og mellomstore virksomheter. Vi er i vekst og skal nå ansette en avdelingsleder i Bergen. Avdelingslederen får ansvar for å lede og videreutvikle teamet i Bergen samt å gjennomføre selskapets strategier for å nå fastsatte mål til [...]

Arbeidsgiver: Com2gether AS

Sted: FYLLINGSDALEN

Frist: Vi intervjuer fortløpende

Salgskonsulent

Com2gether skal ansette to nye toppselger i Oslo som skal ha ansvaret for salg og rådgivning av våre hovedprodukter innen IT og Tele.  Du trives med å arbeide i et selskap i vekst, hvor du kan ha stor påvirkning på kultur i teamet og i selskapet. Du tar eierskap til egne prestasjoner og har konkurranseinstinkt og ønsker å bli best. Du [...]

Arbeidsgiver: Com2gether AS

Sted: Oslo

Frist: Vi intervjuer fortløpende